tisdag 9 december 2008

SVEA

Bommarna plingar och signalerar att Upptåget snart rullar in på station i Uppsala. Jag springer för att hinna. Andra gången för dagen om man räknar med i morse.
Jag hinner dit med god marginal. När tåget rullat in och stannat springer alla till närmsta dörr i hopp om att få en sittplats. Det inkluderar mig.

Dörrarna glider isär som magi och människorna ombord springer ut likt myror som alltid följer samma spår. Men några myror skilde sig något från mängden. Eller, de skilde sig från de vuxna, rättare sagt.

Ut kommer ett led av fem flickor i nerde tonåren, alla med blondt hår. Först trodde jag det var talan om en skolutflygt eller något, men det var det inte.
Alla fem av dem bar en huvudbonad. En mössa. De varierade i färg mellan blå och röd. En sak hade dock alla fem gemensamt. Alla mössor hade SVEA tryckt i versaler rak över pannan.
Djärvt drag!

Det verkar som att SVEA är på väg tillbaka. Nu med ännu tråkigare design än förut! De måste ha legat i!

"Asså shit vilken bitch som har likadan mössa som mig!"

Inga kommentarer: