måndag 8 december 2008

Amning

Sitter på ett café med min pappa. Stället vid stationen i Uppsala.
Platsen är "The Shit" om man är ute efter nyblivna mödrar, som
många naturligtvis är.
Och om man nu är ute efter lite socker mammor kanske man uppskatar lite amning. Det är ju hemskt eggande att se en liten-liten bäbis suga på en kurvig kvinnas stora-stora bröst.

Nej.

Det kanske bara är jag men jag tycker inte om att helt ovetandes vända mig om för att mötas av en bröstvårta. En bröstvårta på en hängig tutte. Ändå är det svårt att inte glo.
Hur som helst tycker jag mammor ska ta det lite lugnt med bröstmjölken, barnet blir bara tjockt. Övervikt bland bäbisar har ökat drastiskt på senare tid, allt en följd av dessa caféer.

Dessutom smakar chailatten skit (bögdryck, bla bla bla).

Inga kommentarer: