tisdag 16 december 2008

Bokredovisning

Jag hade min bokredovisning för engelskalärarinnan idag, sista timmen. Jag var helt oförbered, tänkte att jag skulle improvisera lite som alltid.

Det gick inte som förväntat. Som jag babblade! Da Vinci Koden är ingen lätt bok att förklara handligen i, försök då förstå den av en sextonårig grabb med irländsk dialekt vars käft öppnas och stängs lika fort som en kollibris hjärta slår.

Jag glömde personer. Jag glömde viktiga händelser. Kom på det och försökte rätta mitt mistag. Tyvärr hade jag redan hunnit komma tillräckligt lågt att det var fysiskt omöjligt att säga något utan att det verkar helt irrellevant i sammanhanget

Tillslut sa hon ifrån. Hon bad mig gå vidare från handlingen och ställde en fråga. Det gick bättre den här gången.

Om jag ändå kunde förvalta mitt snabba och otydliga talande i spanska.

2 kommentarer:

Anonym sa...

oförbered? Du har haft ett helt halvår på dig:O

Batman sa...

Men dah! Jag hade inte bestämt mig något om vad jag tyckte eller tänkte. Eller vad jag skulle säga!