söndag 14 december 2008

Pepparkaka

Föresten, en snabb grej. I fredags var överaskningen fika. Vår svenskalärarinna kanske inte är så hemsk trots allt.
Men jag åt ingenting. Jag hade vaknat en halvtimme försent och inte hunnit borsta tänderna. Därför gjorde jag det i skolan.

Och det vidrigaste som finns är ju att äta med nyborstade tänder. Så jag tog min pepparkaka med mitt namn på, lindade in den i en servett och lade den i väskan. Där fick den ligga, i sitt alldelles egna fack.

När jag senare tog upp den, efter några timmar, var den mjuk och geggig. Min blöta handduk hade legat mot facket och blött ner pepparkakan och servetten. Så jag slängde den i kompost-tunnan. Nej, det gjorde jag inte alls. Jag slängde den bland de bränbara sakerna.
Hoppas sopgubbarna får sortera riktigt länge.

Inga kommentarer: