måndag 22 december 2008

Dagens sms #1

Kvällens sms (se "Veckans sms #1"):

När skall jag anlända till eder resistens?

Det skall jag göra! Känns tiden, sha ska vi säga nio, passade?

Eller snarare halv nio, det känns synnerligen bättre! Skall ni möta mig eller skall jag ta mig till eder på eget sätt och vis? Vad känns bäst för eder?

Tack så hjärtligt! Jag skall göra mig i ordning och sedan bege mig ut för att ta mig till eder. Jag skall sända en duva till eder när jag har börjat min långa vandring till eder boning.
Om ni känner ett behag av att ge en gammal man sällskap skulle det uppskattas fantastiskt mycket.
Jag hoppas ni tar det för givet att ha mängder med konfekt på ett bord vid ingången när jag anländer.
Väl mött!

Jag börjar min vandring vid detta tillfälle. Om ni vill möta mig vandra mot Panorama, pizza serveringen.

Det faller fruset vatten från skyn.

Det tar uppskattningsvis ett tjog minuter tills jag infinner mig hos eder.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man särskriver inte pizza serveringen!


Shit!

Batman sa...

Jag gör!