tisdag 30 december 2008

Pizzeria


På bilden ser ni menyn till en pizzeria. Leopardens Pizza & Minilivs. Menyn har legat i reklam-hållar-faket utanför vår dörr i lite över en vecka nu.
Igår tyckte jag att det var nog. Jag tog in menyn och satte mig och läste igenom den.

Efter bara en kort stunds läsande förstod jag att det här inte var en vanlig pizzeria. Nej. Här finns många saker jag aldrig hört talas om tidigare:
Man får valmöjligheten att välja något som de kallar burk champinjoner på pizzororna.
Alla deras sallader innehåller röd lök. En sallad innehåller även feta ost.
Om man känner sig sugen på kebab kostar en så kallad kebab tallrik 60 kronor . En kebab rulle kostar lika mycket.

Jag ångrar inte att jag läste menyn. Nu känner jag en stor nyfikenhet att prova dessa exotiska maträtter.
Deras reklam funkar.

Inga kommentarer: