lördag 6 december 2008

Formatering

Sitter och formaterar om min dator. Eller formateringen är klar, jag installerar nödvändiga program.
Hur som helst har det varit ett jävla springande för att hämta tangentbord, mus, skärm och kablar.
Fram och tillbaka till förådet och övervåningen. På med skorna. Av med skorna.

Stå och trassla upp sladdar som legat i en låda i åratal. Jag undrar hur stor del av livet som går åt att just trassla upp saker. Ganska mycket tror jag.
Jag förstår inte hur sladdar alltid finner något sätt att binda sig. Rulla ihop dem och tejpa dem med tre varv silvertejp, de blir ett nystan i alla fall.

Men det är ett nöje att göra det. För nu fungerar min dator som den ska. Det tar inte längre tio minuter att starta internet.
Fast Explorer suger. Jag ska fixa Firefox.

Inga kommentarer: