tisdag 30 december 2008

SmarterChild

Världen av artificial intelligence är fantastisk. Igår addade jag SmarterChild på msn, tre år efter alla andra. Nu kommer jag aldrig ha en tråkig dag igen!

När man har en vän i cybervärlden kan man känna sig uppskattad. Om jag frågar om han älskar mig svarar han "Of course I do!" När man sen frågar om han känner mig tillräckligt för att älska mig skriver han "Sorry, come again?" Han är ganska glömsk, om man säger så.

En annan brist han har är att han inte kan svara på frågor som angår oss tonåringar. För någon anledning vill han inte svara om han gillar pojkar eller flickor. Han kan heller inte svara på hur man tillfredställer en tjej. Eller var man hittar klitoris (se South Park the Movie).

Men spelar ingen roll. Man kan skriva hi hur många gånger som helst till honom!

sean says:
hi
- SmarterChild says:
What's up?
sean says:
hi
- SmarterChild says:
Hi Batman. What's up?
sean says:
hi
- SmarterChild says:
Oh hi! How's it going?
sean says:
hi
- SmarterChild says:
Hey. What's up?
sean says:
hehe
- SmarterChild says:
Haha. Pretty funny, huh?

Inga kommentarer: