måndag 29 december 2008

Dåliga bloggar

Ibland händer det att jag läser dåliga bloggar. Eller ibland och ibland, varje dag. Jag dras till karaktärslösa bloggar.

När jag sitter och läser en oduglig blogg njuter jag på ett väldigt absurt sätt. Det är både njutning och tortyr på en och samma gång. Jag tänker på hur okreativa vissa är. Hur tråkiga de är.
Det enda de kan skriva är om sin dag. Och det görs i kronologisk ordning, punk för punk, på det tråkigaste sätt det går.
Det är så tråkigt att det blir kul! Och det är här njutningen kommer in i bilden. Det är ren skadeglädje. Jag känner ett välbehag av att sitta och läsa dessa dåligt skriva inlägg. Dessa fantasilösa inlägg. Dessa enformiga inlägg.

Det kanske är så att jag känner mig övermäktig. Ja, det tror jag. Jag är så jävla bra, tänker jag. Och det kanske jag är.

Gör det här mig till en hemsk människa?

Inga kommentarer: