måndag 22 december 2008

Simning

Var nyss och simmade. Med gammla tanter och nån gubbe. Det är underhållande att se på när den äldre generationerna simmar. När de simmar "ryggsim" flaxar de med två armar samtidigt. Inte växlande mellan vänster och höger.

Hur som helst. Efter cirka en timmes simmande hamnade jag bredvid en man i sina gyllende år. Kanske sextio. Vi simmade sida vid sida. Han låg i banan bredvid mig. Men jag drog ifrån efter ett tag.

När jag sedan var mitt inne i en vändning (jag hade gjort min kullerbytta och var nu helt försänkt i vatten) kände han för att byta bana. Väldigt lägligt, tycker jag. När jag sedan hade vänt och tryckt ifrån med mina fötter mot bassängkanten åkte jag rakt in i honom.

Jag tror han kände att han hade förlorat och ville få stopp på mig. Eller så tänkte han sig inte för bara. Om det var så var det väldigt korkat. Man ser ju inte speciellt mycket under vatten med stängda ögon.

Inga kommentarer: