lördag 13 december 2008

bloggspot.com

Jag är hos min pappa och sitter på hans dator. Pappa är inte så klipsk, i alla fall inte enligt mig. Han har flertalet gånger bett att få kolla på min blogg och jag har sagt andressen och han har klickat sig in hit. Men det har tydligen hänt at han en gång har stavat fel och skrivit sngry.bloggspot.com, med två g:n.
Eftersom g kommer före s i alfabetet hamnar då den felstavade adressen överst i andressfältet när datorn sorterar i alfabetisk ordning.

Detta orsakar en del obekvämligheter. När jag ska gå in på världen bästa blogg tänker jag ju inte på vilken URL det är som jag går in på. Så mer eller mindre varje gång jag försöker ta kommer jag in på någon annan hemsida. Där måste jag klicka bort tio pop-ups och sen tvingas skriva in adressen igen.

Om jag har otur gör jag fel igen och tvingas göra om allting från början.

Inga kommentarer: