måndag 22 december 2008

Rebecka

Rebecka skrev nyss på instant messaging att min blogg inte var lika rolig längre. Anledningen hon gav var för att "inläggen är så korta." Så jag sa att jag kan skriva ett långt inlägg, bara för henne. Det skulle också handla om henne. Hon gick med på det. Skyll dig själv!

Problemet är dock att jag inte vill skriva om henne. Jag har inget att skriva om. Egentligen vill jag inte skriva för att det kanske skulle bli lite för dumt. För om jag är tvungen att hitta på saker blir det oftast så. Jag har en talang, så att säga.
Det beror på att jag inte riktigt kan skriva om så mycket mer än det som jag har sett i skolan. Och det är inte trevligt. Och jag vill liksom inte göra henne arg. För ärligt talat skrämmer hon mig.

Hon är väl på ett sätt lite lik mig. Inte utseendemässigt, utan på sättet. Där ljög jag, hon är inte alls som mig. Den enda likheten är väl att hon pratar engelska. Men det räknas inte, för hon talar amerikanska. Dessutom får hon knappt VG på engelskaproven. Jag för dock MVG, så klart.

Rebecka tror att hon är populär i klassen. Därför anordnade hon en klassfest i fredags. Hon skickade ut ett massmail på Facebook till alla och undrade vilka som skulle komma. Det hela spårade ur och blev tillslut ett forum för mig och Fesi att uttrycka vår förakt för varandra.
Hon fick allt som allt fyra svar från de som ville komma. Resten var "osäkra." Fast egentligen ville de bara inte säga nej. Rebecka skrämmer inte bara mig, utan hela klassen.

Rebecka har bott och gått i skolan utomlands. Ett år i Tyskland gick hon på någon skola jag inte vet namnet på. Auswitch High School, eller något liknande.
Där fick hon lära sig att sy, diska, köra bil, skjuta med gevär, döda judar effektivt, läsa, sjunga, plantera blommor, tillverka tvål av människofett, flyga stridsflygplan, sträcka ut högerarmen, skriva noveller, tälja, sätta upp ett tält, starta eld, måla, skrika på torg, marshera och skrika Heil Hitler.
Nästan som att gå i scouterna.
Där spelade hon också i skolans basketlag. Hon brukar ofta skryta om att de gick obesegrade en hel säsong. Men hon brukar utelämna biten om att de var dopade. Därav hennes skägg. Och enorma klitoris.

Rebeckas far är stationerad i Indien för arbete. Det är i alla fall den ursäkten som vi alla får höra. De flesta tror i själva verket att han har flytt landet efter att Rebecka föddes. Vilken ingen klandrar honom för.
Hennes mamma vet ingen någonting om. Vi förmodar alla att hon är död. Detta grundar vi på att allt inom fem meter av Rebecka vissnar och dör. Blommor till exempel. Och judar.

Där har ni Rebecka i ett nötskal. Visst verkar hon snällare än snällast? Och underbarare än underbarast? Ja, det är hon säkert innerst inne. Men hon vill inte visa det.

(Nu blev bloggen lite tråkigare i alla fall. Men inlägget var långt, plus i kanten!)

1 kommentar:

Anonym sa...

hahahahaha, plus i kanten