måndag 29 december 2008

Blatte-bröllop

Det är ett riktigt blatte-bröllop. Jag har bjudit vänners vänners vänners kusiner och deras vänner. Det är minst tusen personer från vardera sida av familjen. Utöver det finns det tusen personer jag inte vet vilka de är. Bruden har endast bjudit sin mamma och pappa. Men de sitter i ett eget rum

Bruden bär burka. En finburka, självfallet, men en burka likså. Inte en jävel får se henne utom jag!
Den som rör vid henne skjuts kallblodigt och får ligga kvar på golvet. Jag bryr mig inte, för jag känner honom antagligen inte.

Tårtan är den största tårtan någonsin. Den är formad som en AK-47 med orden Allahu Akbar skrivet i kursiv över hela vapnet.
Tårtan behövs inte skäras. Det exploderar! Den exploderar så att alla gäster får lika mycket på deras fat.
Det serveras alla sorters delikatesser. Alla frukter ni kan tänka er. Söta och syrliga. Det finns ett stort överflöd av förfriskningar och kakor.
I rummet brudens familj sitter serveras pannbiff. Kanske även fiskbullar.

Det festas hela natten. Skott från automatvapen hörs över hela området. Tarr tarr tarr tarr tarr. Musiken består av obergipliga läten. I bakrunden spelas massor av synter, som all blatte-musik gör. Alla dansar så mycket att de vadar i svett.

När allt är slut åker jag och min fru hem till oss. Vi får skjuts av hennes föräldrar men de är för rädda för att prata. Men det märks att de är glada för sin dotters skull.
De släpper av oss utanför vår miljonvilla. Vi vinkar till dem, och de vinkar tillbaka.
Vi går in. Lägger oss på sängen. Och somnar.

Inga kommentarer: