måndag 5 januari 2009

Pappa och kondomer

Jag och pappa sitter på tåget. Konduktören kommer för att kolla kortet. Jag visar mitt (trycker upp det i ansiktet på henne) men pappa ska betala. Fyrtio kronor, säger konduktören att det kostar.
Pappa börjar gräva sig i rumpan. Han gräver och gräver och kunduktören börjar tappa tålamodet.

Tillslut tömmer han fickan på allt innehåll. Papper och kvitton och mynt och sedlar. Och se där, en kondom av typen profil. Det uppstår en lite pinsam stämning. Konduktören såg inget, som tur var. Men jag och pappa börjar skratta vettlöst.
Det är inte första gången jag har funnit kondomer i hans närhet. Denna gång slapp jag i alla fall en predikan om att man måste använda det för att inte tjejen ska bli med barn.

Våra skratt lugnar ner sig tillslut. Pappa får sin biljett och konduktören går vidare samtidigt som hon kollar lite snett åt vårt håll. Lite i smyg, så där.

Nej, juste, det heter tågvärd nu! Förlåt. Hoppas de inte känner sig kränkta.

1 kommentar:

Anonym sa...

HAHAHA!!! hej på dig du! Det var länge sedan. Nej jag pallade inte riktigt med celsius... På min nya skola, internationella, är det riktigt bra faktiskt :-/ Även om man är lite halft less på att gå i skolan efter alla dessa år! Hur går det för dig i skolan då??
Puss hej
Lina Kennbrant