fredag 9 januari 2009

Live från Let's Dance

Live-blogg från mitt första Let's Dance. (Ja, jag har tråkigt):

Satte på teven lite efter det hade börjat, så jag missade inledningen. Kanske ingen större förlust.

Yes sir, I can boogie. Nej, det kan inte Hasse Aro. Dåligt låtval också med tanke på att de dansade cha cha. Skit samma.
Hasse är årets motsvarighet till Peppe Eng. Tror jag. Hörde att han också var stel. Riktigt stel. Jag tror till och med Hasse skrattade åt sig själv. Hoppas han vinner.

Nu babblar Tony Irving. Jag stänger av ljudet. Vilken jävla dialekt mannen har.

Nu är det Magnus Samuelson. Att han fortfarande lever på gamla meriter. Han var världens starkaste man för typ sju år sen. Släpp det nu -
Oj, vad killen är stor. Tror han skrämmer publiken med hans storlek, de applåderar för allt han än gör. Smörarjävlar.
Det sämsta med dansen var nog dock musiken. Det var Takidas Curley Sue, spelad av ett coverband.

Big Brother-tönten nu. Hennes klänning ser ut som Chicita-tjejens. Citroner och bananer och grejer på den. Lila också. Skitful.
Hon dansar riktigt dåligt också. Försökte sig på en moonwalk, men det gick inte så bra i hennes klackar.
Nu blev hon rasande för hon kallats klumpig av juryn. Ha ha.

Carl-Jan!
Hann inte se något av dansen, satt bara och tänkte på hans enormt långa armar.
Det var säker bäst hittills. Resten han sugit.

Nu babblar Tony Irving igen. Jag stänger av ljudet.

Oj. Carl-Jan fick bara ettor. Han var tydligen inte så bra.

Divans tur nu, Blondinbella. Vilken frisyr! Hon ser ut som en svart tjej från 80-talet.
Hon hoppas att hennes läsare ska rösta på henne. De är nog lite för unga. Men inget undgår Bellan. För att locka äldre röstare bär hon en kort-kort skjol. BlondinNils ser lite svartsjuk ut från sidan. Med all rätt.
Tyvärr dansade hon väl okej. Fast det var mest hennes partner som dansade. Hon vickade bara lite på höfterna och log.

Den nya ICA-reklamen är väldigt rolig.

Blondinen fick bara tvåor. Huzza!

Vem fan är George Scott? En boxare tydligen men jag har aldrig hört talas om honom.
Det märks att han är boxare. Han hade det där sköna gunget i steget. Men det var väl det enda bra. Om jag inte visste bättre hade jag trott att jag spelade ett hackande teve-spel. Jag fick kväva impulser att skriva "JÄVLA LAGG!" Så hackigt var det.

Jag har slutat lyssna på Irving.

Ännu en okänd. Linda någonting? Den bästa kvinnliga svensk på 200 meter någonsin tydligen. Vem bryr sig, liksom.
Hon ser lite ut som en damfotbollspelare på fotbollsgalan. Väldigt obekväm i klackar och klänning.
Mer än så han jag inte uppfatta innan dansen var slut. Danserna är lite för korta tycker jag.

Herregud hur många dansare är det egentligen? Morgan Alling är näst på tur. Jag har hans autograf från när vi var på Sing-a-Long med klassen i åttan. På tal om ingenting.
Han var ganska bra faktiskt. Han hade bra fotarbete och bra vick i höfterna. Det fick dock honom att se ut som ett fikus men vad gör det?
Juryn tyckte också om honom, han leder.

Reportern Elisabet Höglund nu. Hon kommer vara dåligt, det känner jag på mig. För hon är gammal. Hennes hår skulle ge utslag på radar.
Ja, hon var dålig. Det såg ut som hennes nacke var gjord av stål. Hon tittade hela tiden upp i taket.

Jävla Tony Irving. Han låter faktiskt som min pappa. Ack.

Laila Dagge. Hon bär bara en halv klänning. På andra halvan syns bara en bh.
Hon var väldigt duktig. Eller så va hennes bröst det. Jag har svårt att skilja de två åt.
Jo, hon var duktig.
Och till min förvåning dansade de till en Peter, Björn & John låt. Där ser man! Tyvärr förstörde bandet låten helt och hållet. Vilket dåligt band!

"Han har stort lockigt hår. Han har ett konstigt namn och tycks aldrig växa upp"

Det var presentationen av Mojje. Han tuggade tuggummi. Arroganta jävel.

Jag har tappat allt intresse för det här programmet.

Tack gode Gud för Magdalena Graf. Hon är sista tävlande! Får se om hon är bra eller inte.
Ja, hon var bra. Hon förstörde dock allt när hon gjorde ett hjärta med fingrarna. Ni vet ett sånt fjortishjärta.

Nu är det slut. Och jag är glad över det. Ni kanske märkt av en avtagande entusiasm under inlägget. Det beror på att det här är det sämsta programmet någonsin. Varför finns det ens? Det är ju ändå bara B-och-C-kändisar vars kärriärer snart är över. Att de orkar.
Om ni läst hit så är ni värda en applåd. Att ni orkar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag tittade typ på 10 min av lets dance sen bytte jag till csi, men sen sista timmen behövde man ju kolla för att se vem som åkte ut, men nej ingen åkte ut i det här programmet.
min favorit var ändå han som var proffesor i mat (kmr inte ihåg namnet) han var sliskig och trodde att han var världens gentleman men ändå hade han ett leende som var ganska gulligt haha.

Men satt du med datan i knät i 2 timmar och skrev allt eftersom? Ambitiöst.

Batman sa...

jag gav mig in i början men tröttnade snabbt, var dock tvungen att fortsätta. därav det hemskt oitressanta och dåliga inlägget.