torsdag 15 januari 2009

Löpträning

Jag tar på mig de sura träningskläderna som legat på tork sedan i tisdags. De luktar ganska stark men jag bryr mig inte, vi ska ändå ut och springa. Och de kommer säkerligen lukt värre om några minuter.
Vi, jag och Marcus, tar oss ut i kylan och snön. Där borta står resten av laget, de har redan börjat gå upp till starten.
Om vi visste vad som kommas skall hade vi antagligen stannat hemma.

Vi tvingas springa en uppvärmningsrunda först, redan där anar vi ont. Man blir inte varm. Det är så kallt att svetten fryser. Om vätskan ens kommer ut ur kroppen.

Vi springer intervaller. Tio stycken. Vi springer varv runt de nybyggda husen i Alsike. Tre varv. Halsen och lungorna svider av kylan och benen fylls med syra efter en backe.
Sen går vi in i hallen och värmer oss.

Nu sitter jag och hostar som en sjuttioåring med bronkit.

Inga kommentarer: