onsdag 7 januari 2009

Köksskåpet

Ganska nyligen var jag inne i köket och pysslade. Klippte och klistrade med diverse plåster. Jag hade ett behov av en sax, så jag öppnade skåpet där saxen fanns. Tog ut saxen och återvände till plåstren.

När jag var klar och min tå var försluten i förband gick jag därifrån. Jag vände mig om och började gå mot dörren, stirrandes på min imponerande förpackning runt tån. Jag tog några långa steg.
Smack!
Jag hade glömt stänga dörren till skåpet och slagit i ansiktet. Mest pannan och näsan. I samma veva bet jag mig själv i tungan. Det gjorde väldigt ont.

Men jag skrattade bara. Önskade nästan jag hade haft en videokamera. Då hade jag skickat det till AVF. Det är ungefär såna saker som vinner prispengar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha, det är najs när man är så klanting att man bara ställer sig och garvar åt det.