söndag 30 november 2008

Simma

Jag skulle simma idag. Somnade klockan fem inatt, varför det blev så är oklart, tror att jag sov för länge på dagen. Min mamma väcker mig efter fem timmars sömn för att vi ska bege oss till hälsohuset som säljer massor med godis. Halvsovandes slänger jag ner en macka eller två och drar sakta på mig kläder.

Vi tar våra saker och drar oss mot simhallen. Vi går och min mamma tar så många omvägar det bara går tills vi efter alltför lång tid är framme vid målet. Mamma vill kolla hur många det är där innan hon går in. Vi kollade genom glasdörren för att mötas av en hemsk syn. Det är hela tre personer där! "Hur ska vi klara av att simma nu?" tänker vi. Nej. Mamma.

Ångesten kommer som ett brev på posten och det är nu ett faktum. Min mamma vill inte simma nu för hon känner sig stressad. Jag vill inte simma själv för det är tråkigt så jag tvingas vika mig. Vi går hem och jag klagar så mycket jag bara kan. Nu sitter jag här.

Inga kommentarer: