onsdag 26 november 2008

Min handstil - Guide

Min handstil är inte något att hänga i granen. Många har svårt för att tyda den, inte minst jag själv. Men det har skett en väldig förbättring, åtminstone om jag anstränger mig. Nu ska ni få en guide till min underliga men ack så härliga handstil:

Före: En bild tagen på ett svenska-arbete för några veckor seda. Visserligen är det bara en kladd men så här ser det ut på mina prov också. Vilket jag tror är en stor anledning till varför jag har bra betyg - läraren kan inte läsa och antar att jag har rätt.
Om ni vill uppnå denna väldigt konstnärliga handstil måste ni känna er otroligt stressade och känna ett stort tvång att skriva så mycket som möjligt på så kort tid det bara går. Då flyter bokstäverna ihop på detta magnifika sätt. Woala! Nu kan ni känna er som Leonardo Da Vinci när han skrev spegelvänt och ingen annan än du kommer kunna veta vad det står!

Efter: Idag från en uppsats. Ett extrem-exempel men det gills fortfarande. Försökte skriva så stort som möjligt för att ta upp så mycket plats som möjligt. För som alla vet gäller lagen "desto mer desto bättre". Det här är egentligen en ganska fjäskig handstil och tillämpas bara i handskrivna inlämningar. Om du överanvänder det snygga skrivandet som kille kommer du att kallas bög. Och det vill väl ingen göra, visst?

Inga kommentarer: