måndag 17 november 2008

Godnatt

Vaknar klockan halv åtta. Känner hur jag verkligen inte vill gå till skolan, jag är trött och måste plugga. Jag drar mig upp och leker zombie samtidigt som jag försöker äta frukost. Ringer mamma och frågar om jag kan komma hem efter första timmen, hon säger ja.

Går till lektionen, kommer fem minuter sent till Johannesbäckskolan. Gör min redovisning med min grupp och är med när de andra gör sina. I omklädningsrummet bestämmer jag mig för att vara i skolan men går hem för att duscha.
I duschen ändrar jag mitt beslut och stannar hemma för att plugga kukhistoria.

Lägger mig i soffan och tar upp boken, läser i tjugo minuter. Känner hur mina ögon inte kan hålla sig öppna. Jag lägger boken på bordet och tänker "Äsch, kan väl sova en timme eller så". Vaknar klockan tre - fem timmar senare.

Nu ska jag återvända till mitt sömnmedel. God natt!

Inga kommentarer: