söndag 9 november 2008

I-landsproblem

Min mamma har tvättat mina jeans som inte skall tvättas. Alla vet att de inte skall tvättas. Killen i butiken sa att de skall inte tvättas. Jag sa till min mamma att de skall inte tvättas. Men min mamma, hon tyckte att jo, de skall visst tvättas!

Trots detta är som sagt mina jeans tvättade, och det går emot alla tidigare tillsägelser om just detta. Nu har färgen bleknat. Nu har de krympt och sitter tajt runt midja och lår. Nu är jag arg.

De togs ur mitt rum. Mamma sa att om jag har något som behöver tvättas ska jag lägga det i tvättkorgen, det gjorde jag. Men ändå togs de från mitt rum och in i tvättmaskinen.

Andra saker min mamma har tvättat utan anledning: Två mobiltelefoner som legat i varsitt par jeans. Tre par andra jeans som även de har gått samma öde till mötes. Diverse annat som jag inte kan komma på.

Välkommen till mina i-landsproblem, damer och herrar!

Inga kommentarer: