torsdag 6 november 2008

Barriär

Det värsta med kyla är att den är utomhus. Den kalla luften gör att jag drar mig för att gå ut. Ungefär som dyslektiker drar sig från att skriva bloggar (i alla fall oftast, Blondinbella är ju dyslektiker och vi vet ju alla hur bra hon skriver...). Det liksom blir som en barriär mellan mig och civilisationen.

Exempelvis om jag ska springa. Idag var det den tredje dagen denna vecka då jag hade bestämt mig för att dra en sväng genom stan, upp mot Fyrishov. Jag avskyr att springa i kyla, verkligen med en passion, så det blev inte så.

Det enda kvar att göra är att börja julpynta, i november. Appropå det, jag såg ett hus med pynt för två veckor sedan -riktigt pynt, inte bara lampor i buskarna - i oktober. Då hatar man inte bara kyla, då hatar man världen.

Inga kommentarer: