onsdag 5 november 2008

ICA i Salabacke.

Kom nyss hem från mitt första besök på min lokala ICA butiken. Väldigt lite och mysig (myyys), ungefär samma storlek som en Statoil-mack eller liknande. Helt perfekt hade den vart, om det inte vore för de där jädrans tonåringarna (á la Scooby Doo).

När jag gick in i butiken satt de där. De förstörde hela stämningen. Hörde hur de lät när jag letade efter det jag skulle köpa och störde mig otroligt mycket. Speciellt deras försök att låta som invandrare trots deras blonda hår och blåa ögon. Och vikingahjälm. Fast det verkar vara ett allmänt problem här i trackten, inte första gången jag hör det.
När jag sedan skulle köpa pastan som jag var där för från början, hade de redan gjort sitt och gått därifrån. Allt var tillbaka till den söta närbutiks-känslan. Kassören skojade till det och var rolig på samma gång. Allt var perfekt.
Men när jag gick ut från affären stod de vid ingången och skrek på varandra. Blodigt allvar säkert. Så jag grät en skvätt och gick hem.

Detta har fått mig att inse en sak. Att det inte bara är Knivstas ICA som tampas med stökiga tonåringar i form av K-Gang. Jag ska nog skriva en arg insändare till UNT och be polisen ta tag i det här. Så här kan vi inte ha det!

Inga kommentarer: