måndag 10 november 2008

Jag älskar dig på internet

Att det finns folk som lägger upp tjugo bilder på bilddagboken, och skriver en text om hur mycket de älskar den personen, stör mig. Först och främst tror jag inte att man seriöst kan älska tjugo personer så mycket som de säger att de gör, samtidigt. Tror inte heller att de har träffat alla.

Hur som helst, inte riktigt dit jag vill komma. Det som jag inte förstår är hur de personer vars kärleksförklarna är till kan ta det på allvar. Som svar ger de antingen en lång text tillbaka, eller en glass. Tror i och för sig att de som svarar med en glass möjligen är mindre seriösa.

Tänkte ta ett pracktexempel ur Bblondas bilddagbok (hon hänger med K-Gang och har gråa mjukisbyxor 24/7):

pontus borneskog
du är bara fööör underbar,
alla tider med dig är underbara.
alla stunder vi suttit och skrattat åt meningslösa saker är underbara.
du har alltid tagit din tid när jag mår dåligt,men ibland har jag t.om stött bort dig,
liksom inte brytt mig,
det har varit mina värsta misstag, pb .
för du ska veta hur jävla stor plats du har i mitt hjärta.
jag älskar dig <3

Ja, ni ser, det hela är väldigt dramatiskt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Seán! jag håller med dig.

Anonym sa...

Men snälla... Vem älskar inte PB? Sluta hata, din jävla hatare!

Batman sa...

Ja, pb är en älskvärd person, jag tog bara hans text som exempel eftersom alla vet vem det är. knivsta profil som filip flink uttryckte det.

Unknown sa...

vad gör jag me i den hära bloggen sean:D