fredag 7 november 2008

Dansare i SB

Jag har utvecklat ett stark hat mot dansarna i Singing Bee. Min uppfattning grundas på cirka tjugo minuters sammanlagd kollande spritt på fyra-fem gånger. Deras påklistrade leende och de millimeter-kordinerade rörlser som mer ser ut som Mr Roboto än något levande. Jag känner hur kräket kommer krypande längs min strupe, surt och något frätande, så fort kameran faller på någon av dem.

Men värst av allt är nog high-five:sen som varje deltagare sprider runt sig som klamydia varje gång någon går vidare till nästa omgång. Anledningen är ju såklart att de vill att vi andra ska tro att de är glada för sina medtävlande. Men så är verkligen inte fallet, det krävs inget geni för att se att de inte vill något hellre än att se sin konkurent död. Jag tycker att de istället ska dra en Carola när Lordi vann Eurovision: gråta ut i press och vägra gå på efterfesten för att de är djävulsdyrkare.

Fyfan för Singing Bee. Fyfan för klamydia. Och fyfan för Carola!

Inga kommentarer: