onsdag 26 november 2008

Har du klippt dig?

Gymnasiet skiljer sig från höstadiet på många sätt. Några mer märkbara än andra. En av de saker jag har lagt märke till har kanske inte så mycket att göra med just gymnasiet. Hur som helst.

Det jag har upptäckt kanske inte gäller alla skolor. Eller ens alla klasser på Celsius. I min klass säger man inte "Har du köpt nya skor?" eller "Har du klippt dig?" Är det inte konstigt? I alla mina tidigare klasser (måste minst vara hundra stycken) har man alltid kommenterat något nytt. En oskriven lag nästan.

Men i min klass gör man inte det. Jag finner det konstigt och har lagt ner mycket tid och tankar kring det. Men ändå finner jag inget svar. Har det med att man inte känner varandra eller är det för att man anses bög om man gör så?

Om det andra fallet gäller så är jag och Abir bögar.

Inga kommentarer: