torsdag 26 februari 2009

Trevligt att prata i telefon

Ringde Marcus idag. Han svarade och la sedan på utan att ha sagt någonting. Ringde igen, inget svar. Ringde ännu en gång, inget svar. Skickade sms, inget svar. Började ringa igen. Tio gånger. Inget svar.

Bestämde mig för att hans hem var nästa steg. Slog en ring dit, fick svar! Frågade om Marcus var närvarande. Ja, det var han. Det blev tyst i luren, det enda som hördes var fotstegen och sen en dörr som öppnades. Marcus fick telefonen:

Marcus: Hallå
Jag: Tja det är Seán. Sov du eller?
Marcus: Mm.
Jag: Okej, är du sjuk?
Marcus: Nej.
Jag: Bra! Ska du träna i dag?
Marcus: Mm.
Jag: Jag åker med dig då!
Marcus: Mm.
Jag: Jag kommer innan träningen så åker vi?
Marcus: Nej.
Jag:
Jo.
Marcus: Nej... vi hämtar dig
Jag: Okej, jag går till hälsohuset vid tjugo över.
Marcus: Mm.
Jag: Bra, då ses vi senare! Hejdå!
Marcus: Mm.

Inga kommentarer: