fredag 6 februari 2009

Karin på Mekonomen

Ser på teve, reklamen för Mekonomen visas.
Jag stör mig ofantligt mycket på kvinnan som talar med kunden i telefon. Att hon ska upprepa allt personen i andra änden säger.

Karin: Mekonomen direkt, det är Karin.
Kund: Hej!
Karin: Hej! Privat eller företag?
Kund: Privat. Servar ni alla bilmodeller?
Karin: Ja, vi servar alla bildmodeller.
Kund: Bra, jag har en Volvo v70
Karin: Okej, du har en Volvo v70. Just nu får alla volvoägare sjuttio procent rabatt på service.
Kund: Oj, det låter bra! Är det orginaldelar?
Karin: Självklart är det orginaldelar!
Kund: Gäller alla garantier?
Karin: Ja, absolut, alla garantier gäller!
Kund: Vad bra!
Karin: Ja, det är jättebra!
Kund: Sluta upprepa det jag säger.
Karin: Okej, jag ska sluta upprepa det du säger.
Kund: Men, sluta då!
Karin: Jag har slutat... då
Kund: Det har du ju inte.
Karin: Det har jag ju inte.
Kund: Va?
Karin: Va?
Kund: Lägg av!
Karin: Ska jag lägga av?
Kund: Ja.
Karin: Ja.
Kund: Du fortsätter ju!
Karin: Jag fortsätter ju inte!
Kund: HEJDÅ!
Karin: HEJDÅ!

6 kommentarer:

Anonym sa...

hon är så sjukt snygg

Måns Schönbeck sa...

Okej, jag ska fatta mej kort.
Jag hatar denna jävla "Karin". Att sån skit ska få sändas på TV. Var tionde minut, så ofta som det är reklam på 4:an sitter jag och sopttar fradga, jag stör mej nåt förbannat på henne, glada sliskkvinna. MEKOMOEN KAN HON KÖRA UPP I ARSLET, inte fan tänker jag nånsin sätta min fot på fientlig mark!

Unknown sa...

Det är ganska självklart att hon upprepar allt, eftersom kunden i fråga inte hörs. Det är en ganska vanlig teknik i TV för att förmedla en konversation med bara en hörbar deltagare.

Anonym sa...

Jag tycker tvärsom. Hon är snygg och låter trevlig och talar om vad Mekonomen kan erbjuda och vad som gäller. Det är skillnad på henne och den magra slynan som sjunger nåt skit utan sångröst och som får sitt långa hår i ögonen och gör reklam för
Apoliva. Henne hatar jag och om man vore intresserad av husprodukter som reklamen tydligen ska handla om så skulle jag aldrig välja den produkten pga henne i reklamen

richard sa...

"Karin", hon som spelar henne i reklamen är egentligen barnmorska och förlöser nästan alla kändisar.
=) intressant fakta :)

Anonym sa...

En så vacker kvinna. Hon gör rollen perfekt. Det är nästan så man skulle vilja åka till Mekonomen för att se om hon är där... =)