måndag 16 februari 2009

Nyckelbandet

Här är jag och Cilla i sexan.
Visst, jag var fetare än nu.
Visst, jag hade längre och blonderat hår.
Visst, jag gick klädd som en idiot.
Men vet ni vad som är det mest nostalgiska i den här bilden?
Det där fula nyckelbandet som hänger en meter utanför fickan.

De vita prickarna är Playboy-kaniner. Jag minns att Niclas också ville ha Playboy-kaniner på sitt band. Det fick han under inga omständigheter ha! Jag hade ensamrätt på att ha en symbol jag knappt visste något om på mina nycklar.

Dessutom var det inte ett band, utan två. Ett rött och ett svart. Ser ni det? Det hade jag också ensamrätt på. Det fick jag inte ha speciellt länge. Niclas köpte två band även han.
Jag blev rasande på honom. Minns inte vad som hände, om vi slogs eller om jag sprang till fröken, men Niclas hade i fortsättningen bara ett band hängandes ur fickan.
Inte alls lika coolt som två.

Inga kommentarer: