torsdag 19 februari 2009

Sportlovet

Sportlovet har varit väldigt konstigt. Dagarna har spenderats med att göra absolut ingenting. Bara känna mig lycklig över att jag lever nu och inte på 1700-talet då det varken fanns teve eller datorer. Eller röstfrihet för kvinnor...
Ändå har jag inte tid för någonting. Tid och rum existerar inte hemma hos mig.

Vaknar upp ganska tidigt, tolv ungefär. Ligger kvar i sängen och drar mig obestämd tid. Bara glor ut genom fönstret och låter tankarna flyta iväg - Vad är det egentligen som gör att man ibland drömmer om att man går på toa och sedan pissar på sig?

Rullar ur sängen och går likt en träbent pirat till köket och äter frukost. Det visar sig att en människodag är tre ost-år. Osten är stenhård runt kanterna så största delen hamnar i papperkorgen. Självklart sorterar vi, naturen överlever.

Sedan fylls dagen med multimedia av något slag. Tiden går i intervaller. Ibland snabbt. Ibland riktigt, riktigt långsamt.
Jag kan se på ett program som vanligtvis är trettio minuter långt. Tittar sedan på klockan och det visar sig att två timmar har passerat. Bara sådär!

Utan att jag hunnit uppfatta någonting är klockan tolv. Finns inte speciellt mycket att göra efter tolv. Så jag lägger mig och sover.

Vaknar igen nästa dag. Ganska tidigt. Ett, ungefär.

Inga kommentarer: