onsdag 1 oktober 2008

Konstiga Upptåget

De senaste två dagarna har det hänt lite ovanliga saker på Upptåget. Ovanliga för att vara Upptåget, det vill säga.

Tisdag:
Dörren där jag stod öppnades INNAN tåget helt hade stannat. Det är mysterium varför det här skedde, eftersom dörrarna på Upptåget vanligtvis öppnas femton sekunder innan tåget åker. När den redan har stått där i en minut.

Onsdag:
Konduktören kommer till min sektion av tåget direkt. Jag som vanligtvis inte stämplar kortet tills jag ser konduktören går och gör det framför ögonen på honom. Så det låter och blinkar som det ska göra.
Ändå tar han kortet ifrån mig och kollar så att jag verkligen har stämplat. När han senare går förbi mig, högst en minut efter, inspekterade han kortet igen.

Onsdag kväll:
För första gången påpekar en man vilken sida platformen är på.
Det efter att två väldigt oöppmärksamma individer står säger till varandra att det är "På den här sidan vi ska gå av". Fast platformen sedan långt tidigare hade visat sig. På andra sidan.

Onsdag kväll, igen:
En skitsnygg tjej sätter sig bredvid mig. Rätt som det är tar hon min hand och trycker upp den mot hennes bröst. Samtidigt som hon ler mot mig och blinkar med ena ögat...
Helt sant!

Inga kommentarer: