onsdag 29 oktober 2008

Jag är dum i huvudet

En klassiker inom komedin är när någon säger något på ett främmande språk, och allt blir fel. I skolan hände just det.
En kille i min parallellklass kunde säga några ord på persiska. Vet inte hur, men stunt samma. För att visa mig att han kunde, sa han "Visst är han dum i huvudet" och pekade på en kille i min klass. Fredrik Ghofran heter han, och har en persisk pappa, men det är irrelevant.

Det hela blev väldigt roligt, precis som i en film. När han, väldigt nöjd med sig själv, frågade om jag höll med svarade jag ja.
God som jag är kunde jag dock inte hålla mig. Jag var tvungen att säga något till honom. Han hade sagt "Jag är dum i huvudet", inte vad han ville säga. Som sagt, precis som i film.

Det låter inte alls roligt nu, men jag är keff på att berätta saker. Det var roligt, om man var där.

Inga kommentarer: