tisdag 28 oktober 2008

Gudsknappen

Varför finns det folk som inte fattar självklara saker? Inte har något sunt förnuft. Folk som trycker på "Gudsknappen" vid övergångsställen när den gula lampan under redan lyser.

Det kan inte bara vara jag som har märkt det, att när det lyser har någon redan hunnit trycka innan dig. Men ett det finns folk som inte har gjort det gör mig ledsen. Förtvivlad.

Idag till exempel, stod jag vid ett övergångsställe själv. Ingen annan där, självklart hade jag tryckt på knappen redan. Då kommer det en medelålders cyklist och ställer sig vid andra sidan. Hon kollar på mig från andra sidan, sen ser det ut som hon tänker, sen trycker hon på knappen.
Varför hon gjorde så är bortom mig. Vet inte om hon kanske tyckte jag såg för korkad ut för att göra det själv. Men nu ska jag säga, att det är fan hon som ser korkad ut, inte jag.

Inga kommentarer: