onsdag 15 oktober 2008

GAH!

Jag har verkligen blivit lite för granskande och kritisk för mitt egna bästa. Har på senaste tiden lagt märke till små, små saker som är helt obetydliga. Dumma saker helt enkelt. Och kommentera det. Speciellt dumma människor. Inte dumma i frågan om smarthet. Utan dumma i sätt att förstå saker som inte skriker dom i ansiktet.

Lite som amerikaner och amerikansk humor. Det enda de gör är att slänga dumma skämt överallt. Helt utan någon som helst baktanke. Annars skulle inte tittarna förstå någonting. Ungefär tycker jag det känns ibland. Det enda som skjunker in är orden, inte tanke, sammanhagn. Inget annat än ord.

Det är väl mitt fel också, att jag är som jag är. Men man måste väl få ställa krav på att människor åtminstone ska tänka. Inte bara säga att de inte fattar, och sen är inget mer med det.

Inga kommentarer: