söndag 26 oktober 2008

Frön

Blattarna har flera saker de bemästrar bättre än andra. Jag har lärt mig några, till exempel att dricka te med en halv sockerbit i munnen, utan att den löses upp för tidigt. Men det finns några saker där jag inte har en chans. Typ att spela bakgammon, har aldrig förstått mig på det spelet.

Eller att sitta och äta såna där frön ut skalet. Det är helt sjukt hur bra alla är på det. Det låter klick, klick, sen är fröet nere i magen.
När jag ska försöka låter det krash, så är hela saken mosad. Eller om jag skulle lyckas får jag massa bitar skal i munnen också, inte gott.

Av vana börjar min familj skala dom åt mig så fort de ser mina misslyckade försök. Då känner jag mig väldigt liten, fyra år ungefär. Fast det gör inte så mycket, jag slipper i alla fall massa skal i munnen.

Inga kommentarer: