torsdag 16 oktober 2008

Astma

Astma. Guds gåva till lata, tjocka, uppmärksamhetssökande människor. I viss mån även de som använder astman som en ursäkt för att inte framstå så dåliga som de egentligen är. Går av från idrotten, till exempel. Nämner inga namn.
Förutom det så är det väldigt roligt när man ska skriva "Jag har problem med astman" med T9 på mobilen. Testa!

I vilket fall som helst är astma, enligt mig, otroligt överskattat. Jag själv hade en väldigt dålig astma tills jag var runt tretton, fjorton. Men istället för att låta "buhu" efter varje gympalektion fortsatte jag träna. Och nu är den borta. Gone.

Med det sagt vill jag tillägga att ni ska sluta gå av idrotten, det ser bara töntigt ut. Om ni nu vill fortsätta med ert irriterande beteende - håll käften åtminstone. Klaga inte och använd inte astman som en ursäkt. Det finns medicin, som till och med är dopingklassat. Använd det istället. Vem vet, ni kanske orkar röra ett finger, någon gång ibland.

Vet inte varför jag skrev om det här nu, det bara slog mig när jag stod i duschen. Och som alla vet så kommer de bästa idéerna just i duschen. Tack!

Inga kommentarer: