fredag 24 oktober 2008

Dålig dag

Idag var ingen bra dag för mig.

Första timmen kom jag tio minuter försent, inte så mycket, eller hur? Det tyckte inte min svensklärarinna. Vi började tjaffsa, men det var ömsesidigt, hon var arg på mig för jag inte visste vad jag skulle göra, och jag var arg för hon inte sa vad jag skulle göra. Men det lugnade sig tillslut och i slutet av lektionen var vi bästa vänner igen.

Sen gick det ganska bra, fram till matten. Jag sitter i biblioteket och läser the Da Vinci Code på engelskan, för jag är för bra för resten av klassen. Jag trodde vi hade en timmes lektion, så där satt jag och tog det lugnt. När jag sedan skulle gå till matten märkte jag att alla mina klasskamrater var bortblåsta, så jag skyndade mig till lektionen. Det visade sig att jag var en halvtimme försenad och att resten satt och gjorde en diagnos. Så jag satt mig och gjorde diagnosen på femton minuter, väldigt snabbt alltså.

Hela dagen avslutades med att jag nu är tvungen att jobba med en av de segaste personerna i klassen på historian. Fast efter det här tror inte jag att jag kan kalla mig själv speciellt snabb, egentligen.

Jag måste ta tag i mitt liv.

Inga kommentarer: