söndag 29 mars 2009

Min plugg-guide

Blondinbella skriver ofta om sitt pluggande. Att hon gör det mysigt. Tar ett bad och dricker te. Jag tänkte göra samma sak. Här kommer min plugg-guide. Observera att detta endast är en rekonstruktion:

Ta en kall dusch så att du vaknar till liv. När du är klar ska det gå att smälla balonger på dina bröstvårtor.

Börja läs det som du fått att läsa. Slå dig själv i ansiktet varje gång du tänker på något annat än ditt studerande. På så vis hålls koncentrationen på en hög nivå.

När allt börjar kännas segt och tråkigt: Ta en onanipaus!
Ta det lugnt, rusa inte igenom det. Ha ett förspel. Gör som du tycker känns bäst. Njut!

När du är klar fortsätter du studerandet.

När du läst igenom allt och känner dig säker på det du ska kunna belönar du dig själv. Jag brukar se på teve. I dag blev det Parlamentet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Betyder ordet "androgyn" något för dig. Jag tänker på det ordet när jag ser bilder på dig, lilla stumpan.