onsdag 18 mars 2009

Jag var inte uppmärksam

Märker att det varit tyst en längre tid. Ingen har sagt något alls. Är min mor försvunnen?

Hojtar på henne utan att få svar.

Går ut på balkongen för att se efter om hon sitter där och röker. Nej.

Går en sväng genom vår enorma lägenhet. Ifall hon inte hört mina rop, liksom.

Inte ett spår.

Ringer hennes mobil. Mobilen är allt en fantastisk uppfinning. Trots det vet ingen hur den egentligen fungerar.

Hon svarar. Jag förklarar hur jag upptäckt hennes frånvaro. Frågar var hon tagit vägen.

"Jag är hos Fernando, jag sa ju det."

Tänker tillbaka, sa hon verkligen det? Minns ingenting.

" Jag hostade och sa: 'Nu går jag ut och röker sen åker jag till Fernando'. Du svarade: 'Du hostar och röker, bra!' "

Sa jag det? Tydligen.

"Gav dig en puss och sa hejdå innan jag gick. Du var väl inte uppmärksam."

"Nej det var jag väl inte, haha!"

"Haha, vi ses snart."

Inga kommentarer: