fredag 12 september 2008

Tjejmiddag

Tjejerna i min klass hade diskuterat att ha tjejmiddag*. Som vanligt ska tjejer alltid ha så kul och lära känna varandra. För att sedan vara falska mot varandra och snacka skit bakom ryggen.
Det sorgliga i det hela är hur de beter sig. De är sexton år och går på gymnasiet, men fortfarande fjortisar. I vår klass är det killarna som är mogna.
När vi satt på sista timmen, en och en halv timmes historia, hörde jag hur dom pratade med varandra:

Jag - Ska ni ha tjejmiddag eller?
Dom - Aa, tjejmiddag, mm. Eller nej, filmkväll. Filmkväll ska vi ha!
Jag - Ok
Dom - Tjejmiddag, mm. Nej, nej. Filmkväll, filmkväll!
Jag - *Tystnad i förundran över lamheten*
Dom - Aa, filmkväll. Hihihihi

Fyfan. Bete er som er ålder. Gör som ni vill, men väx upp förfan!

*Tjejmiddag: En middag med rosa pruttar och pyjamas

Inga kommentarer: