fredag 12 september 2008

Jag klarade det

Ser ni tåget komma från distans men tänkter "Det kommer jag aldrig hinna". Jo det gör du. Det lärde jag mig idag:

Ser tåget komma, tänker samma vanliga ramsa, och går vidare utan några större beskymmer. När jag sedan märker att jag har kommit mycket nära tåget utan att den rör sig blir jag arg. Om jag hade sprungit hade jag hunnit.

Istället går jag och glor på saker i stan. Drar in på löplabbet. Frågar hur länge att par skor skulle hålla. Får en sisådär tio minuters genomgång av alla skor i hela affären på en gång.
Tillslut står jag inte ut, "Jag måste hinna med tåget nu, tack för hjälpen!". Kollar på klockan, 16:40. Tänker "Jag hinner inte. Men skit samma, jag går fort".

Jag drar på ett jävla tempo. Går snabbt som fan. Vid fontänen börjar jag springa. Nycklarna i min väska klingar mycket vackert i tack med stegen. Kommer in på station. Springer till spåret.
Kliver på.

Inga kommentarer: