torsdag 25 september 2008

K-msn

Som alla vet finns det legister vid ICA i Knivsta. Även kända som K-gang.
Jag cyklade förbi deras spektakulära lek efter träningen idag. Då slog det mig plötsligt, hur ser deras konversationer på msn ut? Skulle kunna tänka mig något i den här stilen:

K-gang 4lajfe: tjaa va du på ica igår lr?
Fäst ikväll rööj: absolut, jag satt på bänken, såg du inte mig?
K-gang 4lajfe: var det du som hadde moppen o skrek NEJJJE?
Fäst ikväll rööj: aa de va ja kommer du te fästen ikväll lr?
K-gang 4lajfe: var ären?
Fäst ikväll rööj: ica va fan troru? hehe
K-gang 4lajfe: ja kommer haru cigg och folköl?
Fäst ikväll rööj: nä men de kommer säkert nå alkis från krogen
K-gang 4lajfe: häftigt vi ses ikväll tjarå!
Fäst ikväll rööj: aa herrå!

Sen samlas dom likt en flock kondorer runt ett dött djur utanför ICA. Dag efter dag. Vecka efter vecka. Månad efter månad.
Fredag hela veckan!

Inga kommentarer: