onsdag 6 augusti 2008

Stor pojke

Jag är ansvarstagande!
Har under de senaste timmarna fått hjälpa min mormor fixa blodtrycks mediciner. Jag fattade noll. En person säger det ena och en annan säger något helt annat. Min mamma och min morbror (som är i Ungern och sköter allt med mig genom Skype) det är inte enkelt.
Som en handling från Gud så var sjuksköterskan också iranie. Så när jag åkte dit för att fixa och trixa blev hon jättechockad att det var jag som hade pratat persiska med henne i telefon.
Men istället för att be mig säga något på persiska trodde hon att det kanske var lättare för mig att prata svenska. Det spelar ingen roll, jag ville visa att jag också kan.
Istället blev det massa "Åh vad söt du är" och "Jag trodde aldrig du skulle kunna prata persiska".
Fan att inte alla tjejer säger så.

Inga kommentarer: