tisdag 12 augusti 2008

41 st

Populärt ämne i bloggsverige är damfotbollen.
Såg själv inte Os-matchen idag, jag tog en promenad istället. Tänkte att jag hade nått botten när jag satt i soffan med en dator i knät, utan tröja och med en filt. "Ta tag i dig själv förfan, Seán" sa ängeln på min högra axel medan djävulen på vänstra ständigt petade mig i ögonen med sin treudd och hotade med att göra värre saker om jag ens rörde ett muskelfiber.
Men som i bibeln segrade det goda över det onda (gjorde de verkligen det?) och jag gick därifrån. Men jag tänkte att jag kan låta TV:n stå på så att tittarsiffrorna inte blir fullt så pinsamma. För när det ligger runt 30-40 stycken så syns den där ettan mer än vanligt.
Vem vet, det kankse är mitt fel att de fortsätter sända damfotbollen. Den där jävla ettan, fan också.

Inga kommentarer: