lördag 30 augusti 2008

Batgirl

Har inte jämnställdhetsdebatten gått lite för långt? Exempel som i filmen Batman and Robin när den superhippa Batgirl introduceras och vinner slaget och undviker en säker död? Liksom, det passar inte in. Vilket tydligt märks eftersom hon blev helt dissad i de efterkommande filmerna. Jag tycker det är lite dumt att ta det till såna extremer som man ser ibland. Lika lön för lika arbete, visst, men inte en tolken-girl i en film. Kvinnan är det nya Negern (helt orasistiskt menat, jag är ju politiskt korrekt).
Lite jobbigt är det ju. Kanske det ska göras lite FRIDA-liknande tidningar för killar. Och varför inte ett Sex and The City när vi ändå är på gång.

Jag menar inte att jag är en mansgris (joooo... h3h3) men det kanske tolkas så. Jag hoppas ni fattar vad jag vill komma fram till.

Skit samma.

Inga kommentarer: