lördag 2 augusti 2008

Köksmästaren

Min mormor tror tydligen att det enda som gör mig lycklig är att äta.
Hon lagar mat klockan ett, när jag vaknade och åt frukost klockan tolv. Sen blir hon lite ledsen när jag inte äter för det är slöseri med mat. Om jag har tur så lagar hon inte ny mat till middag, men det brukar hon göra.
Ett problem med att hon lagar mat hela tiden är om jag inte ska äta hemma. Till exempel ikväll ska jag käka med Marschus och Olf. Det vågar inte jag säga till henne, för hon har redan lagat mat. Antiklimax.
Ibland, eller rättare sagt ofta, brukar hon laga mat åt mig utan att fråga om jag vill ha. Som här om dagen lagade hon omelett till mig till frukost. Fast jag inte ville ha omelett till frukost.
Hur fan kan man inte vilja ha omelett till frukost tänker ni. Jag vet inte säger jag. Jag har sätt Simon äta för mycket frukost möjligtvis. Frukost, frukost, frukost, frukost.
Men hon har tydligen insätt att det inte funkar längre för imorse sa hon till mig att hon inte kommer laga mat om jag inte säger att jag vill har nått.
Tack gode Gud.

Inga kommentarer: