torsdag 2 april 2009

Telefonringare

Telefonringare är jobbiga. Försöker dock vara trevlig mot dem. I dag ringde en hem till oss:

Jag: Hallå?
Telefonringare: Hej, jag ringer om decklarationen du fått.
Jag: Ja, jag har ju det.
Telefonringare: Det orangea kuvertet du fick på posten.
Jag: Ja, jag fick ju det.
Telefonringare: Det kanske inte är dig jag ska prata med.
Jag: Nej, det är ju inte det.
Telefonringare: Då är det nog någon förälder jag ska prata med.
Jag: Ja, det är ju det.
Telefonringare: Har du någon hemma?
Jag: Nej, jag har ju inte det.
Telefonringare: Eeh, okej, då får vi ringa tillbaka senare.
Jag: Ja, ni får ju göra det. Hejdå!
Telefonringare: (Tystnad)

Är det bara jag som tycker det här är roligt?
Ja, det är nog det.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker det är kul XD Hahahahaha.