onsdag 29 april 2009

Just nu

Just nu:

Valborg i morgon. Det faller inte mig i smaken. Antar att många känner en viss glädje över det. Att världens onödigaste hödtid snart är här. Inte jag. Men jag är ju jag och ni är ju ni.

När jag i skrivande stund ser ut genom fönstret ser jag grönska. Våren är här. Samtidigt är det väldigt grått. Regnet känns nära men det betyder väl inte speciellt mycket det här landet. Ibland regnar det när solen skiner, liksom.

Skolmaten idag var ganska god. Rostbiff med potatisgratäng. Plus ett berg av sallad. Mina klasskamrater påpekar ofta att jag tar för mycket sallad. Men vad ska jag göra då? Det är ju gott! Efteråt fick vi glass. Mm, glass.

Ibland kan jag tycka att världen är lite tråkig. Just nu är det lite så. Men det går nog över snart. När all det äckliga GRUSET på DAMMET är bortsopat från gatorna. Uppsala kommun är inte speciellt bra på det där med att sopa.

Det var allt.

Inga kommentarer: