tisdag 29 september 2009

Spotify

Jag har haft tillgång till Spotify i en vecka nu. Det är användbart ibland. I skolan till exempel. Tyvärr får jag inte spela musik ur datorns högtalare i skolan då att alla tycker illa om min musik. Vad jag än lyssnar på. Spelar jag Michael Jacksson får jag höra att han är en våldtäktsman och pedofil. När någon annan gör det är han en legend och ett musikaliskt geni.

När jag sedan ska använda tjänsten hemma, utan några som helst begränsningar, vet jag inte vad jag ska lyssna på. Jag får alldeles för många alternativ. Det är som om jag fått tillgång till världens största hemligheter för att sedan inte kunna välja vad jag vill veta.
Jag sitter bara och funderar. Vilken artist? Vilken grupp? Vad för schanger? Det är som om Spotify är för stort för att kunna bearbetas av en mänsklig hjärna. Som Bibeln, ungefär.

Jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Inga kommentarer: