måndag 21 september 2009

Seán Gray börjar blogga - igen!

Efter månader av stillatigande återvänder nu Seán Gray, 17, till sin blogg på hemsidan blogger. "Just nu känns det nervöst, men det är samtidigt kul att komma igång igen!" jublar han till Aftonbladet.
Den 12:e Juni 2009 var en dyster dag i bloggosfären. Det var nämligen det datum Seán tog en långvarig paus från sitt bloggande. Detta orsakade ett flertal kravaller på platser runt om i landet av bloggens alla läsare. Budskapet var tydligt, de ville att Seán Gray, bloggarnas konung, skulle återvända till sin tron. Men idag har de istället en anledning att fira då Seán officiellt gör comeback!

Behövde en paus.

"Jag hade ingen inspiration och kände att jag behövde en paus för att samla mig" säger Seán angående sitt hastiga försvinnande från bloggen "Seán Knows". Han fortsätter: "Det fanns en otrolig press på mig och mina inlägg. Det skulle alltid vara roligt och rättstavat, annars fick jag ilskna kommentarer. Det blev för mycket, helt enkelt."


Gör ingen Blondinbella!

Seán nekar anklagelser om att denna paus skulle vara ett PR-jippo: "Jag är inte som Blondinbella! Jag är inte ute efter uppmärksamhet utan vill bara göra det jag är bäst på - skriva."


Vad har du gjort under din tid som ledig?

"Jag har försökt acceptera mig själv. Förstå att jag duger precis som jag är, oavsett vad andra säger om mig. Jag har sysslat en del med yoga och har dessutom köpt en sådan spikmatta som är inne just nu och jag måste säga att det verkligen har hjälp mig att komma upp på fötterna igen."


Slutligen: hur känns det?

"Just nu känns det lite nervöst, men det ska samtidigt bli kul att komma igång igen!"

Inga kommentarer: